19. Yıl
Gücü Hizmetinizde
EDİTÖR
BAFRA
ASAYİŞ
ŞİKAYET KUTUSU
SAMSUN
GÜNDEM
VEFAT
SPOR
YAZAR
GALERİ
VİDEO
ETİKETLER
VİP
Giriş Yap
Kayıt Ol
EDİTÖR
BAFRA
ASAYİŞ
ŞİKAYET KUTUSU
SAMSUN
GÜNDEM
VEFAT
SPOR
YAZAR
GALERİ
VİDEO
ETİKETLER
YORUM MERKEZİ
23 Nisan 2024, Salı
Namaz Vakitleri
Nöbetçi Eczane: YıldırımEczanesi
Üyelik
BAFRA HABERLERİ
GÜNDEM
EĞİTİM
VEFAT
EDİTÖR
SİYASET
SPOR
BAFRA BELEDİYESİ
SİVİL TOPLUM
ASAYİŞ
SAMSUN HABERLERİ
ALAÇAM
19 MAYIS
YAKAKENT
SAĞLIK
YURT VE DÜNYA
PORTALLAR
FOTO GALERİ
YAZARLAR
YORUM MERKEZİ
TOP 10
POPÜLER
VİDEO GALERİ
ARŞİV
KURUMSAL
KÜNYE
İLETİŞİM
GİZLİLİK
UYGULAMALAR
ANDROID
I-PHONE
TELEGRAM - Android
TELEGRAM - Apple
SAMSUN
Anasayfa
SAMSUN
Ökten: “İnşa eserlerinin şiirsel ve estetik yönü vardı”
Ökten: “İnşa eserlerinin şiirsel ve estetik yönü vardı”
25 Mart 2021, Perşembe, 10:15
|
25 Mart 2021, Perşembe, 17:06
444
İhlas Haber Ajansı
| - Samsun Üniversitesi (SAMÜ) Düşünce ve Sanat Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (DÜSAM), Öteki Buluşmalar 2021 dizisi kapsamında Cevat Sucu’nun moderatörlüğünde 29 Mayıs Üniversitesi Tarih Bölümü öğretim üyesi Ertuğrul Ökten’i ağırladı. Online bir platform üzerinden gerçekleştirilen programda “Bir Timurlu Münşîsinin Düşünce Evreni” başlığı altında yaptığı konuşmayla Ökten, konuyla ilgili değerlendirmelerini izleyenlerin dikkatine sundu.
Haberin Fotoğrafları İçin Tıklayınız
“İnşa eserlerinin şiirsel ve estetik yönü vardı”
Timurlular, İran ve Osmanlı tarihi araştırmalarıyla tanınan Ökten, “İnşa eden anlamına gelen münşi kelimesini başlıkta kullanmak istedim, bu programda Timurlu bir düşünce adamı ve münşi olan İhtiyar bin Gıyasüddin’i ele almaya çalışacağım. Fıkıh konusunda yeterlilik sahibi olan İhtiyar bin Gıyasüddin, Herat kadısı olarak görev yapmıştır. Esasü’l İktibas eserini ortaya koymuştur ve bu kitap Alişir Nevai’nin isteği üzerine yazılmıştır” dedi. Bu bağlamda Ökten, kitabın muhtevası hakkında bilgiler sundu.
İhtiyar bin Giyasüddin’in yazdığı eserlerin dönemin izlerini taşıdığını belirten Ökten, “Herat’ta entelektüel çevreler mantık ve felsefenin medreseler içerisinde okutulmasına sıcak bakmamışlardır. İhtiyar bin Giyasüddin ise eserlerinde, mantık ve felsefeyi yeni bir bakış açısıyla yorumlamaya çalışmıştır. Ayrıca münşi bu eseri hatipler için yazığını belirtmiştir. Eserde Kuran ayetlerinden, hadislerden, hikmetlerden ve şiirden alıntılar yapmıştır. Ele alınan konular bu başlıklar altında gelişimini sürdürmüştür. İnşanın güzellikle alakalı bir tarafı vardır. Eserlerde şiirsel bir anlatı ve estetik yönü vardır” diye konuştu.
“Kavramsal zemin, yapı ve ilişkilerini araştırmak uygulanabilir bir metot olarak gözükmektedir.”
İhtiyar bin Gıyasüddin’in düşünce yapısına değinen ve yöntem önerisi sunan Ertuğrul Ökten, “Yazar, inşa edilenin ya da beyanın ilahi bir tarafı olduğundan bahseder. Katiplerin yaptıklarının ne denli önemli olduğunu vurgulamaya çalışırken ‘vahiy peygamberlerden sonra başka bir kişiye gelmiş olsaydı onlar belagat sahibi katipler olurdu’ diye söylemektedir. Eserde adalet, insaf, liderlik gibi konulara da değinmiştir. Eserin kavramsal zemin, yapı ve ilişkilerini araştırmak uygulanabilir bir metot olarak gözükmektedir. Timurlu kültürünün, dünyasının ne olup olmadığına dair söz söylemenin yollarından biri olarak bu yöntemi takip edebiliriz” şeklinde konuştu.
“Bir Timurlu Münşîsinin Düşünce Evreni” başlıklı konuşma, dinleyenlerin aktif katılımı, soru ve katkılarıyla sona erdi.
0
0
0
0
0
0
0
BafraHaber Yorum
Ökten: “İnşa eserlerinin şiirsel ve estetik yönü vardı” içeriğine yorum yapmaktasınız
Yorum Yap
Toplam Yorum 0